גילוי מין העובר בהריון

גילוי מין העובר בהריון

אחד מרגעי השיא של ההריון הוא ללא ספק רגע גילוי מין העובר. בשנים האחרונות נפוץ יותר גם בארץ טרנד מסיבת גילוי מין העובר בהריון. במהלך המסיבה זוג ההורים מקבצים את החברים הקרובים ובני משפחה ומגלים לנגד עיניהם את מין התינוק בדרך יצירתית וצבעונית. כמה מהפעולות הנפוצות ביותר במסיבות אלו הם חיתוך עוגה או ניפוץ בלון, כאשר הצבע הורוד משמעותו שההורים מצפים לבת וכחול מסמן את הציפייה לבן. כיום הורים רבים יכולים לגלות את מין העובר בשלב מוקדם מאוד של ההריון, בעזרת בדיקת Nipt, בדיקת דם מהירה ופשוטה.

גילוי מין העובר בהריון: מהי בדיקת פנורמה NIPT?

בדיקת ניפט פנורמה היא בדיקת סקר שפותחה על ידי חברת Natera האמריקאית.

הבדיקה ניתנת לביצוע כבר בשבוע ה-9 להריון. דגימת הדם שנלקחת מהאם נשלחת לעיבוד במעבדות החברה, והניתוח שלה מתבצע באמצעות טכנולוגיה חדישה שמסוגלת לזהות את ה-DNA העוברי הקיים בזרם הדם של האם ולהבדילו מזה של האמא. תוצאת הבדיקה מפרטת את מידת הסיכון להפרעות כרומוזומליות שונות ואת מין העובר, באחוזי דיוק גבוהים במיוחד.

בין התסמונות הנבדקות: תסמונת דאון (בשיעור גבוה מ-99%), תסמונת פטאו, פראדר ווילי ועוד תסמונות שיכולות להשפיע בצורה ניכרת על איכות חייו של התינוק והוריו.

בדיקת פנורמה Nipt בהשוואה לבדיקת מי שפיר

בדיקת Nipt מהווה אלטרנטיבה המסייעת להימנע מבדיקת מי השפיר, מכמה סיבות: ראשית, מדובר בבדיקה בטוחה יותר מעצם היותה בדיקת דם פשוטה שאינה מסכנת את האם ותינוקה. זאת בהשוואה לבדיקת מי שפיר שמתבצעת על ידי החדרת מחט אל שק ההריון לצורך שאיבת נוזל מי שפיר והיא כרוכה בסיכונים, לרבות סיכון להפלה ולזיהומים ברחם האם. לעומת זאת, בהשוואה לדיקור מי שפיר, לאחר ביצוע בדיקת NIPT אין צורך במנוחה או הנחיות מיוחדות.

ניתן לזהות את מין העובר גם באמצעות בדיקת אולטרסאונד, שמתבצעת ברוב המקרים באופן בטוח וזהיר, על ידי הנחת המתמר על בטנה של האם והצגת תמונת העובר על מסך. לשיטה זאת יש מספר חסרונות. ראשית, ישנם מקרים בהם יש צורך לבצע את הבדיקה בשיטה וגינאלית, מה שעלול לגרום לאי נוחות ודימום אזורי. שנית, ניתן לזהות את מין העובר באולטרסאונד רק בשלבים יותר מתקדמים של ההריון, לעומת בדיקת ניפט פנורמה הניתנת לביצוע החל משבוע 9. לבסוף,  זיהוי מין העובר באולטרסאונד מסתמך על איכות המכשור הרפואי, התמונה ותנוחת העובר ברגע הבדיקה וכן במיומנות ומקצועיות הרופא, בעוד שבבדיקת Nipt זיהוי מין העובר הוא על סמך נוכחות כרומוזומי המין בדגימה, וזאת ברמת דיוק הקרובה מאוד ל-100%.

גילוי מין העובר בהריון עם בדיקת NIPT  – הריון בלב רגוע ושקט

הורים רבים מתרגשים לקראת גילוי מין העובר בהריון ומחכים לרגע הזה בכיליון עיניים. כיום הגילוי הופך לבטוח, פשוט ומדויק הרבה יותר עם בדיקת פנורמה Nipt, בדיקה חדשנית ומהירה שניתן לבצע בהריון יחיד, הריון תאומים, הריון פונדקאות והריון מתרומת ביצית, החל מהשבוע התשיעי להריון. תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך 10 עד 12 ימי עסקים. במקרה שמתקבלת תוצאה המעידה על חשד לתסמונת כלשהי בעובר, יועץ גנטי מוסמך ייצור קשר עם הנבדקת ויידע אותה בנוגע להמשך התהליך והאופציות העומדות לרשותה. בדיקת פנורמה Nipt מספקת להורים לעתיד מצרך נדיר ביותר – זמן. זמן להתכונן להורות ולהרחבת המשפחה ביעילות רבה יותר ובראש שקט ורגוע יותר.

עומדים להפוך להורים ומעוניינים לגלות את מין העובר בהריון? להזמנת בדיקת NIPT היכנסו לעמוד צור קשר או חייגו 1-800-222-019 מכל טלפון.

Log in with your credentials

Forgot your details?