אודות בדיקת NIPT פנורמה

בתוך ההתרגשות והציפייה, ההיריון מביא עמו גם לא מעט בדיקות, בהן בדיקת מי שפיר שמעוררת מתח וחשש בקרב נשים רבות. כיום יש בדיקות גנטיות חדשניות המספקות מידע מהימן מאוד משלב מוקדם יותר בהריון.

בדיקת הדם הפשוטה הזו משנה את כללי המשחק לחלוטין ומבטיחה תוצאות מדויקות בלי הסיכונים הנלווים.

לא לחינם ארגוני הגנקולוגיה והמיילדות המובילים בארה”ב, כמו גם ארגון הגנטיקאים הישראלי, ממליצים על בדיקות אלו כבדיקות הסקר המהימנות ביותר לאיתור תסמונות כרומוזומליות נפוצות כגון תסמונת דאון.

בדיקות אלו נקראות בדיקות NIPT (Non-Invasive Prenatal Testing), כלומר בדיקות דנ”א עוברי לא פולשניות. בהשוואה לבדיקות אחרות, בדיקת Panorama היא ללא ספק בדיקה מדויקת הרבה יותר. עם רמת אמינות גבוהה, יכולת לבצע אבחון מוקדם וגם לקבוע את מין העובר – זו אחת החלופות האידאליות לכל אישה מהשבוע ה-9 להריונה.
בדיקת NIPT פנורמה - אודות

בדיקה מדויקת בטכנולוגיה מתקדמת

בדיקה זו מבוססת על טכנולוגיה ייחודית המאפשרת הבדלה בין מקטעי הדנ”א העוברי והאימהי, דבר שאף בדיקה אחרת לא מסוגלת לעשות. עובדה זו גורמת לאחוז תוצאות חיוביות או שליליות כוזבות הנמוך ביותר בשוק.

בנוסף, בדיקת Panorama מספקת עוד תשובה לשאלה שמעסיקה לא מעט הורים לעתיד בראשית ההיריון: היא מספקת מידע מדויק ביחס למין העובר כבר בשלב מוקדם (אחוז הזיהוי שלה לגבי מין העובר עומד עד היום על 100%), והיא היחידה המספקת מידע על מין כל עובר בהריון תאומים. השילוב בין כל היתרונות הללו בהחלט הופך אותה לבדיקה מוצלחת במיוחד, ונשים רבות בוחרות בה כדי להרגיע את החששות ולקבל תשובות מהירות יותר – בשלב מוקדם הרבה יותר.

איך בדיוק מתבצעת הבדיקה?

כאמור, בדיקת Panorama מיועדת לנשים כבר מהשבוע התשיעי להריון, והיא נחשבת לאידאלית עבור הורים שרוצים לבצע סקר גנטי בתחילת ההיריון. ניתן גם לבצע את הבדיקה בהריונות תאומים, בהריונות מתרומת ביצית, ולנשים בתהליך פונדקאות. לצורך הבדיקה תתבקשי להגיע לאחד ממרכזי השירות של מעבדות זר, לבצע דגימת דם ולהמתין לתוצאות שיגיעו בתוך כ-12 ימי עסקים לכל המאוחר.

בדיקה מהירה בראש שקט

על פניו נדמה שיש לאורך ההיריון שורה ארוכה של בדיקות שמטרתן להבטיח היריון תקין ועובר בריא. כל אחת מהבדיקות הללו חשובה, אבל כדאי להכיר את הסיכונים ואת המשמעויות הנלוות, את רמת הדיוק ואת הזמן שתידרשי להמתין עד לקבלת התוצאות. בדיקת Panorama היא דרך מצוינת לקבל תשובה מהימנה מאוד בזמן קצר יחסית משלב הריון מוקדם , ולהימנע מסיכונים בבדיקות פולשניות כמו מי שפיר. הבטיחי לעצמך היריון קצת יותר שקט ורגוע, שבו תוכלי להתמקד במה שחשוב באמת – בהכנות לקראת הרגע הגדול והמרגש ביותר.

אודות מעבדות זר וחברת NATERA

מעבדות זר נוסדו בשנת 1975, על ידי ארבעה מדענים צעירים, דר’ אבי זר, דר’ תמי זר, דר’ יגאל שחם ודר’ נורית שחם, לאחר סיום הדוקטורט באוניברסיטה העברית בירושלים ובאוניברסיטת תל אביב, שהציבו לעצמם מטרה – להביא לארץ את הבדיקות הטובות ביותר, המתקדמות והחדישות ביותר בעולם, ובדגש על תחום ההריון ומניעת מומים מולדים.

למעשה, מעבדות זר היתה המעבדה הרפואית הראשונה בארץ אשר הוסמכה ע”י משרד הבריאות לבדיקות “חלבון עוברי” כבר בשנת 1989. מאז הפכו לגוף הותיק ביותר בעל הנסיון הרב ביותר בבדיקת סינון לתסמונת דאון ובדיקות נוספות בהריון. מעבדות זר ביצעו למעלה מ-1,000,000 בדיקות טרום לידתיות.

מעבדות זר הם חלק מהחטיבה הרפואית של באט”מ   BATM תקשורת מתקדמת בע”מ החל משנת 2017 .

עם למעלה מ-25 תחנות איסוף בכל הארץ, מעבדות זר מספקות מזה שנים שרות בתחום של בדיקות דם למניעת מומים מולדים לכל קופות החולים, לבית חולים, מכונים גנטיים, גניקולוגים ולתחנות בריאות המשפחה.

כיום מעבדות זר מייצגת את חברת ®Natera האמריקאית שנוסדה בשנת 2004 על ידי צוות רופאים, גנטיקאים, סטטיסטיקאים ומהנדסי תוכנה, שעסקו בפיתוח אלגוריתמים לבדיקות סקר בהריון. ל-®Natera מעבדה בעלת תקני CAP ו-CLIA מטעם ה-FDA הממוקמת בסן קרלוס, קליפורניה.

כמובילה בתחום החדשנות, ®Natera פיתחה את בדיקת ®Panorama המדויקת והאמינה ביותר בתחום, המתבצעת בשיטות ריצוף גנטי חדישות וייחודיות.

Log in with your credentials

Forgot your details?